Anca Boagiu reziliaza contractul pentru tronsonul de autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti

Anca Boagiu reziliaza contractul pentru tronsonul de autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti

by April 18, 2011 0 comments

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, a anuntat, luni, rezilierea contractului pentru tronsonul de autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti, deoarece constructorii au parasit santierul si au solicitat o crestere de pret de 47%. CNADNR a transmis deja o notificare in acest sens asocierii dintre firmele SC Spedition UMB SRL (Dorinel Umbrarescu ), SC Pa&Co International SRL (Costel Casuneanu), SC Euroconstruct Trading 98 SRL (Dan Besciu si Sorin Vulpescu), SC Tehnostrade SRL (Dorinel Umbrarescu).
“Astazi (luni, n.r.) va fi reziliat contractul pentru tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti, constructorii fiind notifcati. Motivele pentru care am solicitat rezilierea contractului: constructorii au parasit santierul si au solicitat o crestere de pret de 47%. Vom avea noi constructori pentru acest tronson de autostrada in luna august. Pentru ambele contracte, Cernavoda-Medgidia si Moara Vlasiei-Ploiesti vom avea in august noi constructori”, a declarat Boagiu.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a transmis luni Asocierii dintre firmele SC Spedition UMB SRL, SC Pa&Co International SRL, SC Euroconstruct Trading 98 SRL, SC Tehnostrade SRL o notificare de reziliere a Contractului de Proiectare si Executie a Autostrazii Bucuresti-Brasov, tronsonul Bucuresti-Ploiesti, km 19+500 – km 62+000, avand in vedere ca Antreprenorul a abandonat lucrarile de constructie la autostrada pe sectorul cuprins intre km 46+500 si km 48+200, fapt ce incalca grav prevederile contractuale.

Antreprenorul nu a mai executat lucrari pe sectorul de drum in cauza de mai bine de 16 luni, demobilizand resursele necesare. Incalcarea prevederilor contractuale prin abandonarea lucrarilor conduce la rezilierea contractului de catre Beneficiar in conformitate cu prevederile contractuale, precizeaza compania de drumuri.

Masura a fost luata avand in vedere intarzierea firmelor mentionate in indeplinirea obligatiilor contractuale privind activitatea de proiectare si executie, slaba mobilizare a echipamentelor in santier precum si lipsa unui program de lucrari coerent care sa demonstreze capacitatea tehnica si organizatorica de a finaliza lucrarile in termenul prevazut. Totodata, desi costurile acestui contract au crescut deja semnificativ, Antreprenorul solicita in continuare majorari de pret pe care CNADNR nu le poate acorda, avand in vedere legislatia in vigoare.

CNADNR estimeaza ca, in termen de o luna, va finaliza revizuirea proiectului si pregatirea documentatiei de atribuire pentru lansarea unei noi licitatii, mentioneaza comunicatul.
Inca de la inceput, constructia autostrazii Bucuresti-Ploiesti a avut mari probleme. Potrivit Curtii de Conturi, in 2008, CNADNR a efectuat plati ilegale catre constructori, statul fiind prejudiciat cu 90,3 milioane de lei.

Facebook Comments Box

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.